Kitco Live GOLD

HARGA EMAS SEMASA

2 5

Monday 4 April 2011

Emas 1 Perlaburan yg amat MENGUNTUNGKAN!

PERLABURAN EMAS


1. Emas dan perak adalah pelaburan jangka masa sederhana dan panjang. Ia memang akan menguntungkan pelabur. Tempoh masa untuk pelaburan emas dan perak disarankan sekurang-kurangnya 1 tahun ke atas. Kesabaran penting kerana ia melibatkan proses menunggu harga emas naik dan turun.
2. Di dalam pelaburan emas dan perak, anda perlu menggunakan konsep mulakan sekarang. Beli emas dan perak dulu kemudian tunggu (buy first then wait), bukannya tunggu masa yang sesuai untuk bermula.
3. Sebagai komoditi, harga emas dan perak sentiasa ada turun naiknya tetapi di dalam jangka masa panjang harganya akan meningkat naik.
4. Pelaburan emas dan perak tidak menjamin pendapatan tetap setiap bulan. Jika anda mahu menjana pendapatan setiap bulan maka pelaburan emas dan perak bukanlah jawapannya. Jawapannya ialah perniagaan emas dan perak…. Ya!!!!!!!! Anda kena melabur sambil berniaga emas dan perak..
5. Pelaburan emas yang sebenar bukanlah dengan cara menyertai skim-skim pelaburan emas. Anda akan temui beberapa syarikat yang menawarkan pulangan lumayan jika anda melabur emas dengan syarikat mereka (contohnya memberikan pulangan tetap 2%-3% sebulan). Ini kerana risikonya adalah tinggi. Sudah banyak syarikat yang menawarkan pelaburan emas telah diserbu oleh Bank Negara Malaysia atau cabut lari.
6. Semakin banyak ilmu yang anda perolehi maka menjana pendapatan dengan emas dan perak akan menjadi lebih mudah. Justeru anda perlu rajin membaca laman-laman web yang berkenaan emas dan perak.
Contohnya ialah:
i. Kitco (http://www.kitco.com/)
ii. The Bullion Desk (http://www.thebulliondesk.com/)
iii. Goldsilver.com (http://www.goldsilver.com/)
iv. Mineweb (http://www.mineweb.com/)
v. Casey Research (http://www.caseyresearch.com/)
vii. Bullionvault Gold News (http://goldnews.bullionvault.com/)
viii. World Gold Council (http://www.gold.org/)
Untuk pengetahuan semua,harga emas sedang mendaki tinggi sejak beberapa minggu yang lalu kelihatan sedang membuat Retracement dan mungkin juga disebabkan kejadian Tsunami yang melanda Jepun pada jumaat yang lalu membuatkan harga turun seketika sebelum ianya kembali mendaki semula ketika dipasaran New York dibuka.
Saya menjangkakan pendakian emas akan berterusan sebaik sahaja pasaran dibuka pada hari isnin 14 Mac ini.

Saya juga menjangkakan akhibat dari bencana alam yang berlaku di Jepun ketika ini,permintaan terhadap komoditi terutamanya gold and Silver akan meningkat.
Kepada yang ingin menambah stok ataupun mendaftar dealer baru,saya mencadangkan agar membuat Locking Price pada hari ini.Kepada sesiapa yang ingin mendaftar sebagai ejen dibawah rangkaian saya,anda boleh menghubungi saya ditalian 013-7989487…moga jumpa lagi di posts yg akan dtg…ingat emas…ingat barakahemas999.com…terima kasih…

sila rujuk  http://www.barakahemas999.com

No comments:

Post a Comment

Followers

KISAH PARA SAHABAT RADHIYALLAHU 'ANHUM

Kisah Sahabat